Mitt siste innlegg

Da var det tid for siste blogginnlegg. Det har vært en spennende, utfordrende og lærerik tid. Jeg skal gå nærmere inn på det mot avslutningen av innlegget, men først skrive litt om feltarbeidet.

Kort sagt: Feltarbeidet gikk supert. Gruppa bestod av hyggelige og hjelpsomme medstudenter, så det gikk fint å gjennomføre oppgaven. Det var lett for oss å velge hvilke influensere vi skulle skrive om. Deretter bestemte vi oss for at alle skriver litt hver, og så satte vi det sammen som en helhet til slutt. Alle bidro til å få til denne oppgaven i havn.

Fremføringen gikk også bra. Vi fordelte hvem som skulle si hva og vi fikk formidlet de viktigste poengene i teksten vi hadde skrevet.

Foto: Pressebilder fra MaxSocial og Funkygine.com

Vegard og Jørgine

Influenserne vi valgte å analysere var Vegard Harm og Funkygine, altså Jørgine Vasstrand. Vi valgte dem på grunn av deres litt utradisjonelle influenser-stil. Disse to er ingen glamorøse rosabloggere, de er ekte og gir mye for å være en positiv påvirkning for både unge og eldre. De deler først og fremst glimt av hverdagen sin i sosiale medier.

Vegard poster humorinnlegg og er en god underholdning i feeden til de fleste. Jørgine hjelper folk i alle aldre å komme i gang med trening og legger til rette for både nybegynnere og erfarne. Det gjør hun på flere måter, som for eksempel treningsvideoer, blogginnlegg og treningsbøker.

Grubling og refleksjoner

Siden dette er siste blogginnlegg, er det naturlig å stille seg spørsmålet: Hvordan har det så vært å lage en blogg som dette? Jeg synes det har vært spennende å gjøre det til en egen rutine å skrive innlegg hver uke. Noen tekster har vært enkle å få til, andre har krevd mye mer tenketid og grubling. Uansett har dette vært en nyttig måte å reflektere rundt det vi har lært på, og i tillegg sette ord på egne meninger om ulike temaer vi har fått i oppdrag å skrive om.

Det er ikke minst lærerikt å lese igjennom medstudenters blogger og se hvordan vi alle har løst oppdragene på ulike måter. Om jeg kommer til å lage min egen blogg i fremtiden er jeg usikker på, men det har vært gøy å ha fått muligheten til å prøve og teste det ut.

Da takker jeg for meg!

Legg igjen en kommentar